9 SEO tipp, amivel növelheted a weboldalad forgalmát 2020-ban

Szerző: Utoljára frissítve: 2020.Apr.15.keresőoptimalizálás, WordPress

A keresőoptimalizálás egy nagyon összetett folyamat, folyamatosan követned kell az épp aktuális SEO trendeket, be kell tartanod a Google irányelveket, amit sok cég nem tud napról-napra számon tartani. Salánki Dániel (seolabor) vendégcikke.

Épp ezért ebben a cikkben 9 olyan fontos SEO tippet gyűjtöttem össze, ami 2020-ban kell ahhoz, hogy növeld a weboldalad forgalmát.

1. Használj long-tail kulcsszavak

A keresőoptimalizálás a kulcsszavakra épül, épp ezért ezek megtalálása és optimalizálása kritikusan fontos, ha az organikus találatokból szeretnéd a weboldalad forgalmát növelni.

A kulcsszavakat alapvetően 3 nagy csoportra lehet osztani:

  • Head kulcsszavak (1-2 szavas)
  • Medium-tail kulcsszavak (2-3 szavas)
  • Long-tail Kulcsszavak (3+ szavas)

Kulcsszavak fajtái

Az ábrán látható, hogy a head, azaz a “fej” kulcsszavakra a legnagyobb a verseny (Difficulty), tehát ezekre a szavakra a legnehezebb jó helyezesért elérni, viszont itt van a legnagyobb keresési mennyiség (volumen).

Első körben érdemes azokat a medium és long-tail kulcsszavakat megvizsgálni, amire van keresési mennyiség, és ezeket előtérbe helyezni.

Ha long-tail kulcsszavakra fókuszálsz, és azokra optimalizálod a tartalmakat, könnyedén felkerülhetsz a Google első oldalára, ami egyenlő a weboldal forgalmának növekedésével.

Bár ezekre a szavakra kevés a havi keresés, de ha sok ilyen long-tail szerepel a cikkedben, nyert ügyed van. Ugyanis a sok ”kis keresetségű” kulcsszó több látogatót fog hozni az oldalra, mint egy head kulcsszóra való jó helyezés.

A kulcsszó kutatáshoz több ingyenes eszköz áll a rendelkezésedre:

2. Figyelj a keresési szándékra

Nem mindegy, milyen céllal keresnek a felhasználók, és arra milyen eredményeket várnak.

A Google pontosan tudja, hogy egy adott kulcsszóra milyen találati listát akarnak látni az emberek

Kképeket? Cikkeket? Termék- vagy kategóriaoldalakat? Épp ezért az első lépés a felhasználók keresési szándékának a megértése.

Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen tartalmat kell gyártanod az adott kulcsszóra, akkor írd be a keresőbe, és vizsgáld meg, hogy az első 10 találatot.

Nagy számban fordulnak elő blogcikkek? Akkor neked is cikk kell róla írnod!

Termékoldalak jelennek meg? Akkor neked is a terméked oldalát kell felfejlesztened egyedi szöveggel!

3. Válaszold meg a felhasználók problémáit

Ha a weboldaladon szolgáltatásokat árulsz vagy esetleg webshopot üzemeltetsz, érdemes az ügyfelek / vásárlók gyakran felmerülő kérdéseire is figyelmet szentelned.

Fontos, hogy egy vásárlást megelőzően a felhasználók minden esetben tájékozódni akarnak az adott témában, élj ezzel a lehetőséggel és válaszold meg a kérdéseiket.

Sokszor kérdezik meg tőled ugyan azt a kérdést? A megoldás, hogy írsz rá egy részeletes blogcikket az oldaladra, így ha valaki rákeres a problémára, rögtön a te cikked fog neki megjelenni.

Ezzel win-win helyzet alakul ki.

A vevő is jól jár, hiszen azonnal megkapta kérdésére a választ, és nagy valószínűséggel nálad is fog rendelni. Te is jól jársz, hiszen új tartalmakat tudsz gyártani az oldaladra, ami pedig hozza majd neked az organikus forgalmat a keresőből.

Ha még kevés a követő bázisod, és nem tudod, milyen gondokkal/problémákkal küzdenek a leendő vásárlóid, akkor keresgélhetsz gyakorikérdéseken vagy Facebook csoportokban is.

4. Kerüld a duplikált tartalmakat

A duplikált tartalom legtöbbször webáruházaknál szokott előfordulni. Az ok sokszor a nem megfelelő termékleírásokban, és a különböző kategória oldalakon található szűrőkben rejtőzik.

Termékleírások

Webshopok ezrei követik el ugyan azt a hibát, hogy a gyártó által megadott pár soros termék leírást illesztik be minden termékük alá.

A Google keresőrobotokat könnyen össze lehet vele zavarni, ugyanis nem tudja eldönteni, hogy a sok azonos tartalomból melyik az eredeti. Lényegében a különböző aloldalaid egymás ellen versenyeznek, ahelyett, hogy egy helyen összpontosulna az oldalak SEO-ereje.

Kategória oldalak szűrői

A kategória oldalakon az adott termékkategória/család összes eleme megjelenik, amelyeket általában különböző szűrők használatával (ár, népszerűség, szín, stb.) tud rendezni a felhasználó. Amikor a vásárló szűrőt használ, akkor látszólag semmi más nem történik, csak felcserélődik a termékek sorrendje. Azonban arra figyelni kell, hogy ezzel egy új URL is keletkezik, amit a Google annak rendje és módja szerint le fog indexelni.

A több URL cím, pontosan ugyanazzal a tartalommal duplikációnak fog minősülni, amit a Google nem szeret.

Hogy ezt elkerüld, kanonikus címkét kell megadnod, amiről itt olvashatsz bővebben.

5. Felhasználóknak írd a tartalmat

Sokan követik el azt a hibát, hogy a kulcsszavakat direkt sokszor helyezik el egy-egy cikken. A 8-10 évvel ezelőtti tapasztalatok alapján azt gondolják, hogy ezzel még ma is ”manipulálni” tudják a keresőt. A valóságban azonban ez túloptimalizáláshoz vezet. A Google pedig könnyen kiszúrja az ilyen ”hibát”.

Törekedj arra, hogy a tartalmat egyedi legyen, minimum 1000 szavas. Járd körbe az adott témát, hiszen a kereső olyan oldalakat akar mutatni a felhasználóknak, ahol minden kérdésére megkapja a választ.

Ha minden cikked minőségi, és folyamatosan publikálod a friss tartalmakat, sokkal könnyebben fogod tudni növelni a weboldalad forgalmát.

6. Használj “noindex”-et a gyenge tartalmakhoz

A Google az indexelt aloldalak minősége alapján ítéli meg minden weboldal tartalmát.

Figyelj arra, hogy csak azok az oldalak legyenek indexelve, ahol egyedi, és kidolgozott szöveg található. Minden más oldalt noindex-re kell állítanod.

Gyenge minőségű oldalak lehetnek például a ”köszönő oldalak”, kosár oldal, feliratkozási oldal, stb.

A noindex címkét a Yoast Seo bővítménnyel fogod tudni beállítani a legegyszerűbben. A beállítást a bejegyzés szerkesztésénél az advanced fül alatt találod.

Noindex címke beállítása a Yoast SEO plugin esetében

7. Figyelj oda a Mobile-First indexing-re

Ma már a keresések több mint fele mobilról érkezik, épp ezért a Google is előtérbe helyezte a telefonon kereső felhasználókat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google először a weboldalak mobilos verzióját térképezi fel. Csak akkor fordul az asztali változathoz, ha nincs mobilos.

Használj mobilbarát (reszpozív vagy angolosan responsive) sablont az oldaladon, és akkor a honlapod minden eszközön megfelelő méretben és felbontásban jelenik majd meg.

Figyelj oda a betűméretekre, a gombokra, és a menüre is.

Törekedj arra, hogy a mobilos tartalomnak meg kell egyeznie az asztali gépen látható tartalommal.

Használj reszponzív sablont a WordPress honlapodon

Szerencsére ma már a WordPress sablonok jelentős része reszponzív. Ha a te oldalad még nem mobilbarát, érdemes neked is átállnod, mert a Google ma már előnyben részesíti ezeket a weboldalakat.

8. Meta description & Title tag használata

A bejegyzések címe (title tag) a legfontosabb SEO faktorok között szerepel. Fontos tudnod, hogy a felhasználók 80%-a csak az oldalak címét olvassa el és az alapján dönt.

A cím maximum 65 karakterből állhat, ezt érdemes ki is használnod. Azonban ha túl hosszú, a Google automatikusan le fogja vágni a végét.

Figyelj, hogy a fő kulcsszavad mindig szerepeljen a címben, kerüld az üres szavakat. Ha nem léped túl a 65 karaktert, érdemes a brand nevet is megadni a cím végén , például egy kötőjellel elválasztva.

Cím (title tag) szerepe a SEO-ban

Extra tipp: Az URL-ben is helyezd el a fő kulcsszavad, kötőjellel elválasztva, ékezetek nélkül.

A meta leírás (description) bár nem rangsorolási faktor, így közvetlen direkt hatását nem fogod érezni, de nagyon fontos indirekt hatása van. Ugyanis a felhasználók a cím elolvasása után sokszor pillantanak le a meta leírásra, amit ha úgy adsz meg, hogy átkattintásra (clickbait) ösztönözze a felhasználókat, megint csak nyert ügyed van.

9.Folyamatos optimalizálás

A keresőoptimalizálás egy véget nem érő folyamat, igazából sosem lesz kész, mindig van, mint csiszolgatni a weboldalon.

Egy megkerülhetetlenül fontos dolog a végére: a Google Search Console, és a Google Analytics bekötése elengedhetetlen. Ezek az eszközök olyan lényeges információkat szállítanak, aminek a birtokában pontosan megtudhatod, milyen hibák vannak a honlapodon, és milyen kulcsszavakra jelensz meg a találati listában.

A Search Console-ba fontos beküldened az oldalad webhelytérképét, mert ez segíti a robotokat az oldalad tartalmának és struktúrájának pontos megértésében.

Neked melyik a kedvenc SEO tipped?

Írd meg hozzászólásban!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Weboldal készítés egy éves teljes körű garanciával

WordPress weboldal üzemeltetés profin

Ajándék emailkurzus

 

Saját weboldal vállalkozásoknak: útmutató az induláshoz

Részletek

Köszönöm! Kérlek ellenőrizd az email fiókodat!

Pin It on Pinterest

Share This