• Honlapkészítés
    • Weboldal készítés kezdőknek: útmutató
    • Honlapkészítés garanciával
    • Weboldal készítés gyorsan, egy nap alatt
  • Keresőmarketing
    • Keresőoptimalizálás lépésről-lépésre
    • SEO szolgáltatás
    • SEO tanfolyam
    • Google Ads hirdetéskezelés
  • Ingyen elvihető
  • Blog
  • Kapcsolat

Mi az a Google Ads? Miért kell ismerned?

Szerző: Jobbágy AndrásUtoljára frissítve: 2023.Feb.8.Google Ads hirdetéskezelés

A Google Ads a keresőóriás techvállalat hirdetési szolgáltatása. A segítségével hatékony hirdetéseket jeleníthetsz meg a Google különböző termékeit (pl. Google kereső, YouTube, Gmail, Google Térkép) használóknak.

A Google Ads PPC (pay-per-click) hirdetési rendszer, azaz alapvetően nem a hirdetéseid megjelenéséért, hanem a kattintásért fizetsz. A Google Ads működésének lényege, hogy a hirdetők gyakorlatilag egy aukciós rendszerben versenyeznek egymással, hogy kinek a hirdetését jelenítse meg/rakja jobban látható helyre a Google.

A Google Ads-t azért kell ismerned, ha online jelenléttel rendelkező vállalkozásod van, mert az egyik legelterjedtebb módszer az interneten a márkád, termékeid vagy szolgáltatásaid népszerűsítésére.

Csak Magyarországon napi több tízezer (vagy százezer?) alkalommal használják a Google keresőt (ami egymagában lefedi az itthoni keresőpiac szinte 100 százalékát). Ami azt is jelenti, hogy vélhetően több tízezer alkalommal találkoznak a keresőben (és máshol) megjelenő Google fizetett hirdetésekkel.

A Google Ads olyan eléréssel bír, mintha mindenkinek a szobájába kirakhatnál egy saját reklámplakátot.

Ha van egy saját honlapod, és szeretnél vele eladni, akkor előbb-utóbb szembesülni fogsz a döntéssel, hogy elkezdj-e Google hirdetéseket futtatni. A cikk végigolvasása után remélem tisztábban fogsz látni a döntés meghozásához. 🙂

A Google hirdetések fajtái

A Google Ads számos különböző hirdetési formát ajánl fel. A legismertebb a „hagyományos” szöveges keresőhirdetés, amikor a Google keresőt használóknak a találati listán jelennek meg a reklámjaink. A hirdetésre kattintva a felhasználó a weboldalunkra jut, ahol megismerkedhet a termékkel, szolgáltatással, amit el szeretnénk adni neki.

A lenti képen a lila részen láthatod a keresőhirdetéseket „kültéri szauna építés” kulcsszóra. Alatta jönnek az ún. organikus, vagyis nem fizetett találatok.

És ha már megemlítettem a kulcsszavakat: a hirdető, azaz mi tudjuk megszabni, hogy a keresőhirdetésünk milyen kulcsszóra (kereső kifejezésre) jelenjen meg. Ez azért nagyon lényeges – és ez a Google Ads óriási előnye -, mert szemben egy tévéreklámmal vagy óriásplakáttal, itt kifejezetten csak olyanoknak fog megjelenni a hirdetésünk, akiket konkrétan érdekelhet, hiszen valami témába vágó kifejezésre kerestek rá a Google-ban.

A szöveges keresőhirdetések mellett léteznek még:

  • reszponzív hirdetések, ahol a szöveget és képeket adhatunk meg, amiket a Google automatikusan összerakosgat a netezésre használt eszköz képernyőmérete szerint.
  • Shopping termékhirdetések: a keresőben a találati listán jelennek meg, csak termékek, a használatához Google Merchant Center fiók szükséges.
  • Display hirdetések: gyakorlatilag képes banner hirdetések, amit a Google rengeteg különböző partnerweboldalon jelenít meg.
  • Alkalmazás kampányok: különböző partner alkalmazásokban reklámozhatunk vele.
  • Videós hirdetések: ezzel a YouTube-on futtathatunk videós hirdetéseket.
  • Gmail hirdetések: ezzel Gmail felhasználók emailcímére küldhetünk ki promociós üzeneteket.

A hirdetések kategórizálására más szempontrendszerek is vannak, például cél (kattintás, konverzió, telefonhívás) vagy hirdetésbeállítás típusa (manuális vagy „intelligens”, automatizált kampányok) szerint.

Remarketing és a Google Ads

A remarketing lényege, hogy specifikusan olyanok számára hirdetünk, akik már korábban is találkoztak a weboldalunkkal, vagy végrehajtottak valamilyen konkrét akciót. Például feliratkoztak a hírlevelünkre, elolvastak egy bizonyos cikket, stb.

Mondanom sem kell, a remarketing roppant hatékony, és sokan abszolút szent grálként kezelik az online marketingben.

A Google Ads természetesen lehetőséget ad a remarketingre is.

Különféle kritériumok alapján hozhatunk létre közönségszegmenseket, akiknek ezután kereső-, Display vagy akár Gmail hirdetéskampányt futatthatunk.

A remarketing tényleg hatásos, hiszen segít egyedi, személyre szabottabb üzeneteket közvetíteni a vásárlói életút különböző állomásain tartó felhasználóknak.

De azért nem árt vele mértékletesnek lenni: elég idegesítő tud lenni, ha 30 napig minden weboldalon ugyanannak a honlapnak a display hirdetésével találkozom, csak mert egyszer jártam egy webshopon, és véletlenül a „Kosárba rak” gombra kattintottam.

Kinek érdemes belevágnia a Google hirdetésekbe?

Röviden: neked, ha szeretnéd hatékonyan növelni a weboldalad forgalmát, a vásárlók/megkeresések számát.

Hosszabban: a Google hirdetések szinte minden vállalkozás számára hasznot tudnak hajtani – feltéve, ha néhány alapkövetelmény teljesül. Mint például:

  • legyen egy rendes, felhasználóbarát, logikusan felépített honlapod
  • rendelkezz okosan, gondosan kitalált ajánlattal (vonzó szolgáltatás, kívánatos termékkínálat)
  • ne várj csodát pár napon belül, és ne gondold, hogy havi 20 ezres hirdetési büdzsével lesz havi 1000 új vásárlód.
  • értened kell, hogy a Google Ads – mint bármilyen reklámtevékenység – elsősorban hosszú távú befektetés. Persze fontos, hogy rövidebb távon is legyen eredmény, különben valami nem stimmel (akár az alapkövetelmény, akár a kampányok optimalizálása terén), de a Google Ads robosztus előnyei hosszabb távon fognak megmutatkozni.
  • az előző pontból következik a tanácsom, hogy legalább 6 hónapra tervezz a Google hirdetéseiddel. Hidd el, megéri.

Mekkora hirdetési büdzsé kell a Google Ads kampányok beindításához?

Erre nincs általános szabály, nyilván nagyban függ attól, milyen eredményeket várunk, és mekkora összeget tudunk havi szinten rendszeresen beletenni a hirdetésekbe.

A legkisebb vállalkozások havi 20-30 ezer forinttal is elindulhatnak, később – amikor már látszik a megtérülés – emelhetnek tovább az összegen. De általánosságban azt látjuk, hogy tényleg jó eredményeket havi 100+ ezer forintos hirdetési büdzsétől lehet várni, mert ott már lesz elég adat a folyamatos optimalizáláshoz.

Általában nem rossz taktika, ha az elején csak egy számunkra kisebb összeggel kezdünk el hirdetni, és amikor már kiforrták magukat a hirdetési beállítások/szövegek, akkor kezdünk el nagyobb büdzséből dolgozni.

Mi befolyásolja a Google Ads árait?

Azt, hogy mennyit kell fizetnünk a Google Ads rendszerének a hirdetéseinkért, nagyon sok minden befolyásolja. A Google a hirdetések értékelésére egy úgy nevezett minőségi mutatót használ.

Minél magasabb a minőségi mutató az egytől tízig tartó skálán, általában annál gyakrabban jelenik meg, és annál olcsóbb lesz a végén a hirdetés.

Rendben, de mitől függ a minőségi mutató? Alapvetően három dolgot értékel:

  • Mennyire passzol a hirdetésed a választott kulcsszóra?
  • Mennyire passzol a céloldal (ahová a felhasználó jut a kattintás után) a hirdetéshez és a kiválasztott kulcsszóhoz?
  • Milyen lesz a várható kattintási arány? Ezt a rendszer mindenféle becslésekkel és a múltbéli teljesítmény alapján ítéli meg.

Na most, ha alacsony a minőségi mutatód, akkor a licit emelésével lehet próbálkozni ellensúlyozni. De ez csak eléggé korlátozott mértékben fog működni: ha alacsony a minőségi mutatód a többi hirdetőhöz képest, akkor hatalmas hátrányban leszel.

A lényeg, amit ebből el kell raknod, hogy a Google hirdetési árainak alakulásában az, hogy mennyit ajánlunk egy kattintásért (licit mértéke) nem a legfontosabb szempont.

Sokkal lényegesebb a helyes kulcsszavak kiválasztása, valamint a hirdetés, plusz a céloldal minősége és relevanciája.

Ezen kívül befolyásolhatja még a hirdetési költséget:

  • a hirdetés típusa (keresőhirdetés, display, stb.)
  • az ajánlattételi stratégia (hogy miért fizetünk: kattintás, telefonhívás, konverzió, stb.)
  • a célközönség (lokáció, életkor, nem, stb. szerinti korlátozások, vagy saját közönségszegmens használata)
  • a hirdetés ütemezése (hogy mikor jelenhet meg, és mikor nem a hirdetés)
  • a piaci verseny (mennyit és hogyna hirdetnek a konkurenseid. Bizonyos témákban sokkal magasabbak a hirdetési árak, mint más szakmákban.)
  • a hirdetési fiók múltbéli teljesítménye
  • a hirdetési fiók minősége (optimalizálási pontszám, hirdetési struktúra, stb.)

Mint látható, a hirdetési költségeidre tényleg rengeteg minden befolyással lehet. És itt jön be a kérdés, hogy érdemes-e szakértőre bíznod a Google hirdetéseidet.

Mit csinál egy Google Ads szakértő?

A Google Ads szakértő feladata, hogy segítse a hirdetési büdzsédet a lehető leghatékonyabban elkölteni.

A Google hirdetési rendszerében ugyanis – tűnjön bármennyire simának és egyszerűnek a használata – rengeteg pénzt lehet hozzáértés nélkül elégetni.

Persze a Google is szeretné, hogy a felhasználók elégedettek legyenek a rendszerrel, és rengeteg fejlesztést tolnak bele a mindenféle automatikus, „intelligens” hirdetési formákba, ahol a hirdetőnek csak pár alapbeállítással kell bíbelődnie, a többit a rendszer elintézi helyette. Legalábbis papíron.

Azonban, ha hosszú távra tervezünk a Google hirdetéseinkkel, és szeretnénk a lehető legkevesebb pénzt feleslegesen elkölteni, akkor egy szakértő, aki tudja

  • hogyan felügyelje hatékonyan az „intelligens” hirdetési kampányokat
  • és miként építsen fel manuálisan kiemelkedően hatékony hirdetési kampányokat és folyamatokat

aranyat fog érni számunkra.

Ugyanis a Google Ads szakértő át fogja látni:

  • miként találja meg a számodra legjövedelmezőbb kulcsszavakat
  • hogyan tudja folyamatos optimalizálással javítani a hirdetéseid hatékonyságát
  • növelni a konverziós rátát
  • csökkenteni a hirdetési költségeket
  • és tisztában lesz vele, hol mihez kell hozzányúlni, ha valami nem működik megfelelően.

Akár kisvállalkozó vagy, akár nagyobb céget irányítasz, a Google Ads hirdetéskezelés kiszervezése szakembernek nagyon jó befektetés lehet.

Melyik a jobb: Google Ads vagy SEO?

Míg a Google Ads a fizetett találatok közé kerülésre ad lehetőséget a Google keresőben, a SEO (keresőoptimalizálás) az organikus, azaz ingyenes találatok dominálására törekszik.

Ahogy a keresőmarketing cikkemben is írtam, a Google Ads és a SEO nem egymás ellenségei. Sőt, komoly előnyt jelent, ha képesek vagyunk integráltan, átfogóan kezeli a két területet.

De nem akarom a kérdést megkerülni. A helyzet az, hogy nincs „jobb” SEO vagy Google Ads között. Mindkettő hatékony eszköz, ugyanakkor van pár különbség:

  • Időtáv: a Google Ads elég hamar elkezd eredményeket szállítani, míg a SEO csak hosszabb távon (min. 6-12 hónap) hatásos.
  • Stabilitás: a Google Ads hirdetések csak addig jelennek meg, amíg fizetünk értük. Míg a SEO-val szerzett organikus forgalom még akkor is jönni fog, amikor már jó ideje nem foglalkoztunk a keresőoptimalizálással.
  • Mennyibe kerül: hosszabb távon a SEO olcsóbb. Rövid távon azonban fordított a helyzet: a keresőoptimalizálásba az elején csak megy az idő, pénz, energia, de sokáig nem jön vissza az eredmény. Ez a holtidő a Google hirdetéseknél nincs, vagy csak nagyon rövid.

Az én véleményem, hogy mindkettő eszközbe (SEO, Google Ads) érdemes fektetni – ha a büdzsénk engedi.

Ellenben, ha nem tudunk havi szinten fél millió forintot online marketingbe rakni, akkor viszont válasszunk aszerint, hogy mi a fontosabb számunkra: a gyorsabb eredmény, vagy a hosszú távú költséghatékonyság.

Egy jól kitalált marketing és értékesítési stratégiában a Google hirdetések és a SEO erősítően hat egymásra. Például, a jól keresőoptimalizált weboldalakat általában sokkal olcsóbban és hatékonyabban lehet hirdetni a Google Ads-ban.

Szeretnék Google Ads kampányokat indítni. Mi a teendőm?

Először is szükséged lesz egy Google Ads fiókra, amit ingyenesen regisztrálhatsz egy sima gmail-es emailcímmel is.

Utána el kell döntened, hogy milyen hirdetési formát választasz. Kezdőként mindenképpen azt javaslom, hogy kizárólag keresési hirdetésekkel próbálkozz. A rendszernek van egy beépített kulcsszókutató eszköze, amit használhatsz a megfelelő keresőkifejezések megtalálására.(A kulcsszókutatásról bővebben is írtam, igaz, inkább SEO szemszögből).

A Google Ads kezelőfelülete elég szépen és érthetően végig fog vezetni a hirdetésindítás lépésein.

Ugyanakkor mielőtt nekiállnál saját szakálladra kampányokat indítani, tényleg azt ajánlom, hogy fontold meg egy szakértő bevonását. Ha gondolod, velünk is felveheted a kapcsolatot, szívesen segítünk.

Sok sikert!

Nézz bele ingyen a Honlapszaki SEO Tréningbe!

 

Hatékony SEO tudás mindenkinek!

Közel egy órányi ajándék videóanyag

Köszönöm! Kérlek ellenőrizd az email fiókodat!

Kapcsolódó bejegyzések

Keresőhirdetés: mit kell tudnod róla?

Keresőhirdetés: mit kell tudnod róla?

Utoljára frissítve: 2023.Mar.20. | Google Ads hirdetéskezelés

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Honlapkészítés egy nap alatt, garanciával

Érdekel

Komplex SEO szolgáltatás, elemzés és tanácsadás

Érdekel

2023 © Honlapszaki.hu 

andras@honlapszaki.hu

Rólam

  • Követés
A felhasználói élmény érdekében sütiket gyűjtünk. Adatvédelmi tájékoztató Rendben!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT