• Honlapkészítés
    • Weboldal készítés kezdőknek: útmutató
    • Honlapkészítés garanciával
    • Weboldal készítés gyorsan, egy nap alatt
  • Keresőmarketing
    • Keresőoptimalizálás lépésről-lépésre
    • SEO szolgáltatás
    • SEO tanfolyam
    • Google Ads hirdetéskezelés
  • Ingyen elvihető
  • Blog
  • Kapcsolat

Keresőhirdetés: mit kell tudnod róla?

Szerző: Jobbágy AndrásUtoljára frissítve: 2023.Mar.20.Google Ads hirdetéskezelés

A keresőhirdetés egy nagyon hatékony online marketing eszköz. Ha okosan használod, markánsan növelheted vele a weboldalad üzleti hasznát és értékét.

Nézzük, mit kell érdemes tudni a keresőhirdetésekről!

A Google keresőhirdetésekről: gyorstalpaló

A keresőhirdetés (search ads) a leggyakoribb Google Ads típus (Mi az a Google Ads?). A lényege, hogy a fizetett hirdetéseink a Google találati lista legjobban látható helyein jelennek meg, ha a felhasználó számunkra fontos keresést végez.

Honnan tudjuk, hogy mikor lényeges számunkra egy keresés? Nagyon egyszerű: ha a user egy nekünk releváns kulcsszót (keresési kifejezést) üt be a keresőbe.

A keresőhirdetéseinknél pontosan beállíthatjuk, milyen kulcsszavakra szeretnénk megjelentetni a reklámjainkat a Google találati listán.

A példa kedvéért mondjuk egyedi szaunák építésével foglalkozom. Ebben az esetben fontos lesz számomra, hogy a keresőhirdetéseim megjelenjenek minden releváns kulcsszóra, például a „kültéri szauna építés”-re is. Az alábbi képen lila háttérrel látható, hol jelennek meg az erre a kulcsszóra célzó keresőhirdetések.

Na most, a Google Ads rendszerében viszonylag egyszerűen beállíthatom, hogy legyen olyan keresőhirdetésem, ami megjelenik a „kültéri szauna építés” kulcsszóra.

Brilliánsan könnyűnek hangzik, nem? A felszínen tényleg annak tűnik, a mögöttes technikai háttér viszont elképesztően komplikált. Ebből a komplikáltságból némi azért lecsorog a Google Ads felhasználói szintjére is.

Például, a Google Ads rendszerében a keresőhirdetéseknél jelenleg három egyezési formát adhatunk meg, amikor kulcsszavakat választunk a kampányunkhoz:

  • pontos egyezés: azaz csak akkor jelenjen meg a hirdetés, ha a felhasználó pontosan a megadott kulcsszót üti be a keresőbe
  • kifejezés egyezés: amikor a Google nem csupán a konkrét kulcsszóra, hanem az értelmében egyező/nagyon hasonló kulcsszavakra is megjelenteti a hirdetést
  • általános egyezés: ilyenkor a Google minden kulcsszóra elkezdi megjelentetni a hirdetésünket, ha szerinte témába vág a felhasználó által használt keresőkifejezés.

Hogy pontosan melyik egyezés típust érdemes használni, azt legtöbbször csak folyamatos teszteléssel lehet eldönteni. Meg persze nem árt résen lenni, mert a Google olykor csavar egyet a rendszeren, és változnak az egyezéstípusok is.

A keresőhirdetések előnyei röviden:

A keresőhirdetések megfelelő kezekben nagyon hatékony online marketing eszközt jelentenek. A Databox gyűjtése szerint a keresőhirdetések konverziós aránya nagy átlagban 3-6% között alakul, azaz 100 kattintásból 3-6 jutott el valamilyen konverzióig (kapcsolatfelvétel, vásárlás, stb.). Ez az arány, összehasonlítva más csatornákkal, nagyon jónak számít az online marketingben.

A Google keresőhirdetések legfontosabb előnyei:

  • Pontosan azok elé kerül a hirdetésed, akik számodra releváns dolgokra keresnek a Google-ban.
  • Csak a kattintásokért fizetsz, a megjelenésekért nem.
  • Folyamatos optimalizálással nagyon szép eredményeket tudnak hozni.
  • Nagyon pontosan lehet mérni az eredményeket/konverziókat, összekapcsolható a Google Analytics-szel.

Mikor lehet szükséged keresőhirdetésekre?

Nehéz olyan helyzetet elképzelni, amikor egy üzleti célú honlapnak ne lennének hasznosak az okosan használt Google keresőhirdetések.

A keresőhirdetések hatékony megoldást jelenthetnek neked, ha:

  • szeretnéd növelni a honlapod látogatottságát, és a weboldalon keresztül érkező megrendelések, vásárlások számát
  • mindezt ráadásul gyorsan, szinte azonnal
  • új a honlapod, ezért még sokáig nem számíthatsz jelentős organikus forgalomra (a Google az új weboldalakat eléggé alulreprezentálja a nem fizetett találatoknál)
  • ha már régi a honlapod, de még sincs elég forgalma a keresőből
  • ha állandó, stabil jelenlétet szeretnél a Google keresőben
  • ha időszakos szolgáltatásokat, termékpromociókat, stb. szeretnél reklámozni

Ha nem életbevágó a gyors eredmény, és szívesebben tervezel hosszú távra, akkor érdemes megfontolni a keresőoptimalizálást is. Akár a Google Ads mellé.

A keresőhirdetés elindításának folyamata

  • Google Ads fiók reigsztrálása: Google Ads fiókot bárki ingyenesen regisztrálhat. Regisztráció után érdemes beállítani a konverziómérést, összekapcsolni a fiókot a Google Analytics-szel a pontos mérés érdekében.
  • Kulcsszó kutatás (Erről itt írtam bővebben SEO-s szemmel: Kulcsszó kutatás kezdőknek). Erre kiválóan tudod használni a Google Ads beépített Kulcsszótervezőjét, ami megmondja, milyen kifejezésre mennyiszer keresnek az emberek, és átlagosan mennyit kell fizetni egy kattintásért.
  • A hirdetések felépítése: a kigyűjtött kulcsszavakat kampányokba és hirdetéscsoportokba kell osztanod, majd meg kell írni maguknak a hirdetéseknek a szövegeit is.
  • Folyamatos optimalizálás: A Google Ads akkor hatékony, ha a kapott adatok alapján rendszeresen csiszoljuk, optimalizáljuk a kampányainkat. Például javítjuk a célzást (pl. újabb kulcsszavak gyűjtése), dolgozunk a hirdetés szövegeken, valamint fejlesztgetjük a célhonlapot is.

Fontos tudnod, hogy a Google Ads egy elég egyszerűnek tűnő kezelőfelülettel rendelkezik, azonban a megfelelő tudás nélkül gyakori, hogy a hirdetők nagyon sok pénzt dobnak ki nem hatékony hirdetésekre.

Ezért mindenképpen érdemes megfontolni egy Google Ads szakértő felkérését a kampánykezelésre.

Mennyibe kerül egy kattintás?

A keresőhirdetéseknél a kattintások után fizetünk.

Hogy mennyibe kerül egy kattintás, azt nagyon sok minden befolyásolhatja. Kezdve a piaci versenytől egészen a hirdetés, vagy a landing oldal (ahová a user a hirdetésre kattinva érkezik) minőségéig.

Minden hirdető saját maga állíthatja be, hogy mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért, ezt nevezzük licitnek. A licit mértéke is szerepet játszik abban, milyen gyakran fog megjelenni egy hirdetés a Google-ban.

Fontos azonban: a licit mértéke csak egy szempont, és még csak nem is a legfontosabb! Sokkal jobban befolyásolja a tényleges kattintási árat a hirdetés és a landing oldal minősége, és relevanciája a kiválasztott kulcsszavakra.

Azt, hogy a rendszer szerint mennyire releváns a hirdetés és/vagy landing oldal egy adott kulcsszóra, az úgy nevezett minőségi mutatóból (1-10 skála) tudhatjuk meg.

Az átlagos kattintási költség egyébként iparáganként változik. Van olyan témakör, ahol sok száz, vagy akár ezer forint is lehet egy kattintás, míg más, kevésbé kompetitív szegmensekben 20-50 forintból is kijöhetünk.

Milyen büdzsével érdemes elkezdeni keresőhirdetéseket futtatni a Google-ban?

Nehéz az ideális hirdetési büdzséről nagy átlagban beszélni. Amit biztosan ki lehet jelenteni, hogy minél magasabb a büdzsé, annál több hirdetést tudunk megjelentetni egységnyi idő alatt, ergó a kattintások száma is magasabb lesz.

Vagyis érdemes a lehetőségeinkhez képest amennyire csak lehet magas hirdetési büdzsével dolgozni. Ez mindenkinek mást jelent, a kisebb vállalkozások elindulhatnak akár havi pár tízezer forinttal is.

Ha már látjuk, hogy visszajön a befektetés, érdemes törekedni a kb. havi 100 ezres hirdetési költség megközelítésére. A tapasztalat szerint ez az összeg egy olyan határ, ahol jelentősen emelkedni szokott a kampányok hatékonysága – egyszerűen egy ilyen keretből a Google Ads rendszere is több adathoz jut hozzá, jobban tud segíteni a hirdetések optimalizálásában.

Egy tipp: ha szeretnéd a hirdetési büdzsédet szuperhatékonyan elkölteni, fontold meg a Google hirdetéskezelés szolgáltatásunkat.

Sok sikert!

Nézz bele ingyen a Honlapszaki SEO Tréningbe!

 

Hatékony SEO tudás mindenkinek!

Közel egy órányi ajándék videóanyag

Köszönöm! Kérlek ellenőrizd az email fiókodat!

Kapcsolódó bejegyzések

Mi az a Google Ads? Miért kell ismerned?

Mi az a Google Ads? Miért kell ismerned?

Utoljára frissítve: 2023.Feb.8. | Google Ads hirdetéskezelés

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Honlapkészítés egy nap alatt, garanciával

Érdekel

Komplex SEO szolgáltatás, elemzés és tanácsadás

Érdekel

2023 © Honlapszaki.hu 

andras@honlapszaki.hu

Rólam

  • Követés
A felhasználói élmény érdekében sütiket gyűjtünk. Adatvédelmi tájékoztató Rendben!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT