Weboldal keresőoptimalizálás szupercikk: A sikeres SEO legfontosabb pillérei 2019-ben

Szerző: 2019. ápr. 20.keresőoptimalizálás, WordPress

Az előző cikkben arról írtam, miért fontos a SEO minden weboldalt üzemeltető vállalkozás számára. A mostani bejegyzésből pedig kiderül, hogy mik a sikeres weboldal keresőoptimalizálás legfontosabb elemei, pillérei 2019-ben.

Mit akar a Google?

A Google elsődleges, legeslegfontosabb célja a piacvezető pozíció megőrzése a keresőmotorok között. Ehhez az elérhető legjobb szolgáltatást kell nyújtania a felhasználóknak, vagyis mindig az adott keresőszóra adható legjobb találatokat kell megtalálnia. Ha a találati lista (angol rövidítéssel SERP) élére akarsz kerülni a számodra fontos keresőkifejezéseknél és szavaknál, a te weboldaladnak kell a legjobbnak lennie.

Mitől lesz a honlapod a legjobb találat a Google szemében? A Google alapvetően olyan minőségi tartalmat kínáló weboldalakat keres, amely megadja a felhasználónak, amit keres, legyen az információ vagy termék. Másképpen fogalmazva,

a Google elégedett felhasználókat akar, és ha ezt képes vagy megadni neki, szeretni fog. A jutalmad a jó helyezés (rank) lesz.

2019-ben két lehetőséged van arra, hogy a találati rangsor legjobb helyeire kerülj a weboldaladdal. Az első az, ha fizetsz érte. Ez a gyorsabb megoldás, de valószínűleg nem lesz olcsó. Ha ezt az utat választod, szerintem mindenképp keress egy hozzáértő szakembert, mert a Google AdSense használata nem könnyű mutatvány, tapasztalatot és tudást igényel.

A második, ingyenes megoldás alapja, legelső lépése, ha nagy mennyiségű színvonalas tartalmat kínálsz. Ez nem megy egyik napról a másikra, szívós és kitartó munkát igényel.

Ha a nulláról indulsz, hosszú hónapokig fogsz a képernyő előtt görnyedni blogbejegyzéseket, videókat és más tartalmat gyártva, mielőtt mérhető eredménye lenne. Ezért azt javaslom, kezdj bele már ma.

De a weboldal keresőoptimalizálás nem is ér véget a tartalom gyártásánál, sokkal több összetevője és oldala van.

Egy kis SEO-történelem

Régebben nagyon másképpen működött a weboldal keresőoptimalizálás. Tíz évvel ezelőtt még hatékony pénzkeresési lehetőség volt, ha a weblap tulajdonosok kiválogatták azokat a keresőszavakat, amelyekre drágán lehetett hirdetést eladni, majd minden kulcsszóra létrehoztak egy nagyon durván “túloptimalizált” oldalt.

Ezeken a weblapokon nem volt nívós tartalom, csak teletömték az adott keresőszóval. Építettek hozzá egy rakás külső linket (angolul backlink, más oldalakról a mi honlapunkra mutató link), amelynek a horgonyszövege (a horgonyszöveg az a szöveg, amire a link rá van “ültetve”, amire kattintasz) szintén a kulcsszó volt.

A találati listán ezzel a módszerrel előrekényszerített, semmilyen minőségi tartalmat nem kínáló honlapon aztán jó pénzért reklámhelyet értékesítettek. Sokan meggazdagodtak így, amíg a Google meg nem unta a pénzkeresési célokból túloptimalizált oldalak elburjánzását.

A módszert végül a Panda és Penguin elnevezésű algoritmus frissítések végezték ki. 2013-ban jött ki a Hummingbird frissítés, amely aztán alapjaiban is átszabta a kereső algoritmus működését. Azóta a Google nem pusztán a beírt keresőszóra listáz, hanem megpróbálja kideríteni a felhasználó pontos szándékát (search intent), és annak megfelelő honlapokat ajánl neki.

Ma már a túloptimalizálást bünteti a Google. Ennek ellenére még mindig akadnak olyanok az interneten, akik ezt próbálják eladni a SEO sikeres módszereként. Az ilyen “szakembereket” jobb, ha elkerülöd.

Vissza a jelenbe: a sikeres honlap keresőoptimalizálás négy pillére 2019-ben

Az előző SEO-bejegyzésben olvashattál arról, hogy a keresőoptimalizálást három nagy részre (Technikai SEO, On-page SEO és Off-page SEO) szoktuk szétbontani. Ezen belül négy területre kell nagyon odafigyelned, ha keresőoptimalizálással vagy másként keresőmarketinggel akarsz ingyenes forgalmat szerezni a honlapodra.

A négy nagy terület:

  • Minőségi tartalom
  • Jó webdesign és honlap struktúra
  • Hitelesség, tekintély (Domain Authority)
  • Felhasználói élmény

Lássuk őket szép sorban.

Minőségi tartalom

Először is tisztázni kell, mit ért a Google minőségi tartalom alatt: olyan informatív és egyedi szöveget, képet, videót, podcastot, stb., ami eredeti, vagyis a te szellemi terméked, nem másoltad valahonnan copy-paste módszerrel.

Nem kell feltalálnod a spanyolviaszt. Viszont törekedni kell arra, hogy az interneten egyébként is fellelhető információkhoz képest valami pluszt nyújtsál.

Például, ha a látogató a céges blogod bejegyzéseiben egy rakás olyan információt talál értelmesen összeszedve, amit egyébként csak hosszas keresgéléssel tudna 10 másik honlapról összekaparni, akkor már is meg van a hozzáadott érték. A plusz lehet akár a személyes stílusod varázsa is, például, ha nagyon jól írsz, vagy ha élvezetes videókat tudsz szerkeszteni.  A lényeg, hogy valamilyen szempontból legyen egyedi a tartalom, amit kínálsz.

Tudnod kell azt is, hogy mit nem szeret a Google: az automatikusan generált tartalmat, a máshonnan átvett (duplikált) tartalmat, az értékesítési szándékú (affiliate) linkeket tartalom nélkül, a trollkodást, a spam kommenteket, a látogatók számára láthatatlan, kulcsszavakkal tömött rejtett szövegeket, és minden mást, ami a szürke vagy fekete kalapos SEO körébe tartozik.

A sikeres SEO első pillére a minőségi tartalom

Jó tartalmat készíteni nem könnyű feladat, főleg elsőre. Később, amikor már megszerezted a rutint, sokkal könnyebb lesz. A kezdéshez hadd adjak néhány tanácsot, amelyek segíthetnek a Google-nak is tetsző tartalmat gyártani.

  • Végezz kulcsszókutatást.

Mielőtt bármit is csinálnánk, tudnunk kell, hogy a célközönségünk milyen kifejezéseket, szavakat ír be a keresőbe.

Ezt a lépést nem szabad kihagyni. Ha ügyfeleket akarsz szerezni, ha pénzt akarsz keresni a tartalmaddal, nem írhatsz bármiről, ami eszedbe jut, hanem arról kell beszélned, ami a célközönségedet érdekli.

Ezért mielőtt bármit is csinálnál, állíts össze egy legalább 50-100 tételes listát olyan szavakkal, kifejezésekkel,  amelyekre gyakran keres a célcsoportod. A kulcsszókutatáshoz két ingyenes eszköz a Google Ads kulcsszótervezője (kell hozzá egy Gmail-fiók), és az Ubersuggest.

A Google Search Console-ban tudod ellenőrizni, hogy milyen kulcsszavakra rangsorolja a honlapodat a keresőmotor.

  • Egy tartalmat egy kulcsszóra optimalizálj.

Ha van egy jó témaötleted, válasz a kulcsszavas listádból egy könnyen hozzákapcsolható kifejezést, és optimalizáld arra a tartalmat.

Ha WordPresst használsz, ebben hatalmas segítség az ingyenes Yoast SEO bővítmény.

Fontos, hogy ma már nem kell a kulcsszóval teletömnöd a szöveget. Ettől csak nehezebben olvasható lesz, a helyezéseden valószínűleg nem fog javítani. De ha rövid távon még segítene is előrejutni a találati listán, nem sokra mennél vele, lásd a következő pont.

  • A felhasználónak készítjük a tartalmat, nem a keresőrobotnak.

Azt akarjuk, hogy hús-vér emberek olvassák a cikkeinket, mert hús-vér emberekből lesz vásárló, megrendelő.

A Google nem a közönséged, csak egy eszköz, hogy eljuss a közönségedhez. A Google nem vesz tőled semmit, ezt mindig tartsd szem előtt.

  • Add meg a felhasználónak, amit akar. Felelj meg a keresési szándéknak.

Ha segítséget keres kerékpáros gyerekülés kiválasztásához, írj olyan cikket, amelyben konkrét tanácsokat adsz, konkrét típusokat ajánlasz különböző élethelyzetekhez.

Ha tudni akarja, melyik motorral a legjobb választás egy autó, készíts olyan bejegyzést, amelyben alaposan körüljárod a témát, összehasonlítod az árakat, a fogyasztást, a megbízhatóságot, stb.

  • Olyan tartalmat készíts, amely hozzáad az adott keresőszóra listázott első 10 találat tartalmához.

Ha például a legolcsóbb robotporszívókról akarsz írni, akkor írd be a keresőbe a legolcsóbb robotporszívó keresőkifejezést, és nézd meg mit hoz a Google az első tíz helyen.

Te olyan bejegyzést írj, amelyben több információ (több termék, plusz tippek, releváns tapasztalatok megosztása, stb.) van, mint az első tízben.

  • A blogbejegyzések ideális hosszára nincs általános szabály.  

Mégis azt javaslom, hogy mindenképp próbálj többet írni 500-600 szónál, mert jó eséllyel a versenytársaid sem érik be kevesebbel.

Azonban nem érdemes csak a hossz kedvéért nyújtani a szöveget mint a rétestésztát. Felesleges, szükségtelenül hosszú, ismétlésekkel teli szöveget nem írunk.

  • Törekedj a rövid, világos mondatokra. A szöveged legyen jól tagolt és könnyen átlátható.

Ha nem szakmabelieknek készítesz tartalmat, hanem laikusoknak (és ez a gyakoribb), kerüld a szakszavak és bonyolult megfogalmazások használatát. Legyél informatív, de egyszerű, könnyen érthető.

Jó webdesign és SEO-barát honlapstruktúra

A jó webdesign két okból is fontos. Egyrészt keresőoptimalizálási szempontból, másrészt azért, mert alapvetően határozza meg a felhasználói élményt. Először a keresőoptimalizálási szempontot vizsgáljuk meg.

Amikor jó webdesignról beszélek, nem feltétlenül az oldal “szépségére” gondolok, hanem a funkcionalitásra.

Fontos a látvány, egy korszerű, szép design segíthet elérni üzleti céljaidat.

Azonban még fontosabb, hogy amikor a felhasználó a weblapodra néz, ne kelljen gondolkoznia, minden információt és funkciót ösztönösen képes legyen megtalálni. Különben frusztrált lesz, és lelép. Egy másik bejegyzésben már írtam róla, mennyire lényeges az áttekinthető főmenü, és az egyértelmű navigáció.

A Google elsősorban olyan dolgokat vár el a struktúra szintjén a honlapodtól, amelyek segíteni fognak a felhasználóknak megtalálni azt, amit keresnek.

Tehát ami jó a felhasználóknak, legtöbbször jó a Google-nak is.

A kérdés az, hogy mit akarnak az emberek? Egy biztos: nem akarnak mindent végigolvasni. A statisztika szerint a felhasználók 76 százaléka nem olvassa el igazán a weblapok szövegét, csak átfutja a szemével. Alig 16 százalék az, aki tényleg minden egyes szót elolvas. A többség azonban az oldaladon szereplő szavak mintegy 20 százalékát olvassa csupán el.

Ugye milyen jó lenne, ha te dönthetnéd el, melyik 20 százalék legyen az, amit elolvasnak? A jó hír, hogy ha nem is vagy képes gondolatátvitellel manipulálni a látogatóidat, azért egy rakás eszköz a rendelkezésre áll, hogy bizonyos tartalmakat kiemelj.

Az emberek többsége ugyanis ide-oda ugrál az oldalon, fix pontokat keresve. Pontosan úgy, mint amikor egy patakon próbálsz átkelni anélkül, hogy a vízben kelljen gázolnod.

Megkeresed a vízfelszín fölé kilógó köveket, és azokon ugrálsz át. Ugyanezt csinálják a felhasználók a honlapodon. Ha találtak egy fix pontot, többnyire máris ugranak tovább a következőt keresve. Ha azonban valami nagyon felkeltette az érdeklődésüket, egy fix ponthoz visszatérve beleolvasnak az átugrott tartalomba.

A tartalomnak azokat a részeit, amelyeket fix pontnak szánsz, ki kell emelned. Ezt a célt szolgálják többek között a címek, alcímek, félkövér és aláhúzott szövegek, a nagyobb betűméret, a kattintható felületek (gombok), valamint a különböző színek használata is.

A fix pontoknál olyan fontos kulcskifejezéseknek kell szerepelniük, amelyek megerősítik az olvasót abban, hogy jó helyen jár, meg fogja kapni, amiért ide kattintott.

Egy jó weboldal olyan, mint egy nyomtatott újság: kiemelkedő cím, áttekinthető alcímek, feliratos képek, könnyen átlátható, logikus struktúra.

Tanácsok a honlap struktúra kialakításához

Lássunk még néhány gyakorlati szempontot, amelyet érdemes figyelembe venni, ha kereső- és felhasználóbarát weboldalt szeretnél építeni.

  • Ha WordPresst használsz, válassz megfelelő sablont. 

Már pusztán ennyivel nagyon sokat tehetsz a jó honlapstruktúráért, mert lesz egy biztos alapod. A legjobb prémium WordPress sablonokról, és a legjobb ingyenes sablonokról is találsz bejegyzést itt a blogon.

  • Minden fontos aloldal legyen legfeljebb két kattintással elérhető a főoldalról, és minden aloldalról egy kattintással vissza lehessen térni a főoldalra.
  • Rendezd kategória-csoportokba kell a tartalmadat.

Az ilyen csoportokon belül minden tartalom összefügg egymással.

A WordPressben a tartalmadat könnyedén rendszerezheted csoportokba a kategória és a címkék hozzáadásával. Érdemes ezekkel az eszközökkel csínján bánni: egy írás ne szerepeljen öt különböző kategóriában és 26 címkével, mert a Google erre harap, sima spammalésnek veszi.

Egy blogon belül 4-5 kategória elég kell, hogy legyen. Ha ennél többféle témában írsz, érdemes megfontolni külön blogok indítását.

  • Használj belső linkeket.

A belső link olyan hivatkozás, amely a honlapod egyik részéről egy másikra mutat.

Érdemes minden bejegyzésedben több belső linket elhelyezni, hogy felhívd a felhasználók figyelmét a honlapodon található más, számukra érdekes és témába vágó tartalmakra is.

Minél több időt töltenek az oldaladon olvasgatással, annál valószínűbb, hogy a végén vásárolnak is tőled.

Ráadásul a Google is azt fogja látni, hogy a tied egy fontos honlap, hiszen nem fordulnak vissza róla a felhasználók egy kattintás után. Ez segít javítani a helyezéseden a találati listán.

A Google egyébként is szereti a belső linkeket, mert segítenek a keresőrobotnak jobban megérteni, miről szól a honlapod.

  • Add meg a webhelytérképed a Google számára.

A webhelytérkép egy XML kiterjesztésű fájl, amely tartalmazza a honlapod teljes struktúráját.

Ha a Google rendelkezésére bocsátod, jobban tájékozódik a keresőrobot a honlapodon. A WordPress-ben a már említett Yoast SEO bővítményt teljesen automatikusan elvégzi ezt a feladatot is.

  • És végül érdemes még említeni a robots.txt fájl lehetőségét, amely a kapuőr szerepét töltheti be a weboldaladon.

Erre akkor van szükség, ha a honlapod bizonyos aloldalaidról valamilyen okból (például érzékeny információt tárolsz a weblapodon) kiakarod zárni a keresőrobotot. A robots.txt fájlban megadhatod, melyik aloldaladat indexelheti a Google, és melyiket nem.

Weboldal tekintély és hitelesség

A Google a találati lista meghatározásakor nem csupán azt veszi figyelembe, hogy mennyire erős az oldal tartalma, és mennyire SEO-barát a felépítése. Hanem azt is, hogy mennyien hivatkoznak más honlapokról az adott tartalomra. Pontosabban ma már nem is feltétlenül a külső linkek (backlink) mennyisége, hanem a minősége a fontos tényező.

A linkek jelentősége SEO szempontból nem az általuk közvetített forgalom, hanem az, hogy a Google számára minden link egy-egy jelzést jelent, amely azt mondja: “Hé, idefigyelj, ez egy jó honlap”!

Ezért kell foglalkoznod a minőségi linképítéssel. Sok munkát kíván, de szerencsére könnyen tanulható.

A weboldal tekintély kalkulására elég sok különböző módszer és eszköz található az interneten. A már említett Ubersuggestnél a Domain Score (DS) a honlap tekintély mérőeszköze. Különösen megbízható az Ahrefs eszköze (itt Domain Rating a mérőszám elnevezése), valamint a Moz.com által használt Domain Authority (DA) és Page Authority (PA) mutatószám.

Milyen linkeket értéke a Google, és miért büntet?

A Google elsősorban a természetes linkeket szereti. Vagyis azokat, amiket nem saját maguk számára építünk. Érthető a szándéka, azonban ahhoz, hogy induló oldalként is labdába tudjunk rúgni a nagyok mellett (akik szintén így kezdték), igenis szükségünk lesz a saját magunk által épített linkekre is. Különben sosem lesz organikus forgalmunk, és nem lesznek olyan felhasználók sem, akik esetleg teljesen önállóan linkelnénk a weboldalunkat.

Ebből következik, hogy a linkjeinknek minél természetesebbnek kell tűnniük. El kell kerülni a gyanús helyekről érkező, a weboldalunk témáját tekintve nem releváns oldalakon elhelyezett linkeket, és a kulcsszavakkal megtömött horgonyszövegeket, mert ezekért haraphat a Google.

Amikor a saját weboldalunkra mutató külső linkeket helyezünk el, a horgonyszövegben kerüljük a nagyon célzott kulcsszavakat, törekedjünk a természetességre. Például használjuk a linkelt oldal vagy bejegyzés címét, valamint az URL címet. (Érdekesség, hogy a belső linkeknél nyugodtan jöhetnek a kulcsszavak a horgonyszövegbe, ezért nem büntet a Google.)

A Google szemében azok a legerősebb linkek, amelyek

  • magas tekintéllyel bíró weboldalon vannak elhelyezve. A forrásoldalon nem található kereskedelmi mennyiségű kifelé mutató link (vagyis nem linkkatalógus vagy linkfarm).
  • a forrásoldal és a linkelt oldal tematikailag összefügg. Például, ha van egy SEO-val foglalkozó honlapod, akkor kevesebbet fog érni egy kertészeti weboldalról érkező külső link, mint ha egy másik online marketingről szóló blogon elhelyezett link.
  • a link nem a láblécben vagy az oldalsávban kapott helyett, hanem a tartalomban (kontextuális link).
  • a link horgonyszövege nem kizárólag kulcsszavakból áll, de utal a linkelt oldal tartalmára.

Fontos azt is tudni, hogy a linkeknek alapvetően két fajtája van: a do-follow és a no-follow link. Az első a “normális”, linkerőt jelentő hivatkozás. Ha nem akarunk egy weboldalnak linkerőt adni, de valamiért mégis hivatkozunk rá, használhatunk no-follow linket. Ilyenkor a link kódjában van egy nofollow attribútum, ami jelzi a Google-nak, hogy nem elismerésből hivatkozunk az adott oldalra.

Általában no-follow linkeket használnak a különböző online fórumok és közösségi média platformok. Tehát hiába osztjuk meg napi ezerszer a weboldalunk linkjét a Facebookon, linkerőt nem nyerünk vele. Legalábbis eddig ez így volt, de a Google pont nem rég jelentette be, hogy az algoritmusa a jövőben a no-follow linkeket is figyelembe veheti a rangsorolásnál. Ennek a hatásait még korai lenne felmérni.

A minőségi link ismérvei

Minőségi linképítés: hogyan?

A hagyományos linképítő módszer abban állt, hogy a honlaptulajdonos a lehető legtöbb linkkatalógusban regisztráltak, gyakorlatilag kizárólag a mennyiségi szempontot tartva szem előtt.

Ma ennek már kisebb a jelentősége, bár az igényesebb linkkatalógusok (a mára fizetős lap.hu, és az aranyoldalak.hu) azért még jelentenek némi linkerőt. Ez főleg egy teljesen kezdő weboldal esetében lehet jó segítség, mert elsőre nehéz komoly szakmai linkeket szerezni. A vacak, már kinézetre is gyanús linkkatalógusokat viszont érdemes elkerülni, mert komoly hasznot nem fognak hajtani, veszélyforrást ellenben jelenthetnek. Ha kapnak egy kiadós Google büntetést, a mi oldalunkat is magukkal ránthatják.

Ennek ellenére még ma is sok vállalkozás kínál olyan linképítési szolgáltatást, amely szinte kizárólag abból áll, hogy rengeteg linkkatalógusban és linkfarmon regisztrálják a weboldalt. Ilyenért semmi esetre se adj ki pénzt.

A mennyiség helyett ma már sokkal nagyobb jelentőséggel bír a minőség.

A linképítés királyi útja, ha az adott témában elismert, a neked is fontos kulcsszavakra a találati lista élén rangsorolt, magas tekintéllyel bíró weboldalakon próbálsz linkeket elhelyezni.

Jó módszer erre, ha megpróbálunk rendes szakmai kapcsolatot kiépíteni a témánkban, üzletágunkban fontos online szereplőkkel, bloggerekkel, honlaptulajdonosokkal.

Például interjút kérsz tőlük, és a kész anyagot az engedélyükkel kirakod a weboldaladra. Bízhatsz benne, hogy linkelni fogják a saját honlapjukról. Vagy összeállítasz egy kiemelkedő minőségű anyagot (nagyon népszerűek tudnak lenni a nagy átfogó cikkek, a látványos ikonográfiák, a különböző lépésről-lépésre útmutatók), és felhívod rá valamelyik neves blogger figyelmét, hátha szentel egy rövid bejegyzést és egy linket a cikkednek. Angol nyelvterületen gyakoriak még az Expert Roundup típusú cikkek. Ezekben egy-egy terület legnagyobb szaktekintélyeit listázzák (pl. “A 10 legjobb magyar divatszakértő”), majd elküldik nekik, hogyha kedvük van, fűzzenek hozzá a cikkben leírtakhoz, vagy hivatkozzanak rá.

Bevett módszer még az úgy nevezett törött linkek keresése. Ilyenkor különböző fizetős vagy ingyenes eszközök segítségével olyan linkeket keresünk, amelyek a miénkhez nagyon hasonló, de már nem elérhető tartalomra mutatnak. Ha találunk egy ilyet, írhatunk a forrásoldal kezelőjének, hogy cserélje ki a törött linket a miénkre.

A legtöbb munkával a vendégblogolás jár, de talán ez hozza a legjobb eredményt is. A lényege, hogy felajánljuk egy-egy jól megírt vendégcikket egy másik weboldal számára. A szövegben elhelyezünk több, a saját oldalunkra mutató linket. Sok blogger és honlaptulajdonos nyitott az ilyen együttműködésre, hiszen nekik is jó, ha néhány linkért cserébe jó minőségű tartalmat jelentethetnek meg a saját felületükön.

A linképítésen túl

Persze a weboldal tekintély nem egyenlő kizárólag a linképítéssel, még ha ez is talán a legfontosabb tényező. De ide tartozik például az aktív részvétel a közösségi média releváns fórumain, a könnyű megoszthatóság (erre nagyon jó eszköz a Monarch bővítmény), és általában minden, ami segíthet megszerezni a felhasználók (és rajtuk keresztül a Google) bizalmát a weboldalad iránt. Ha innen nézzük apró, de mégis fontos tényező lehet például a kommentelés engedélyezése és bátorítása, a weboldalértékelés lehetőségének biztosítása, vagy a jól megírt Rólam/Rólunk aloldal is.

Felhasználói élmény (UX)

A felhasználói élményt alapvetően két módon tudja mérni a Google. Az első az átkattintási arány (CTR), a második a visszafordulási arány (bounce rate). Az első azt jelöli, hogy a felhasználók milyen arányban hajlandóak rákattintani a találati listában megjelenő tartalmadra, a második pedig azt méri, hogy a felhasználók mennyire hajlamosak huzamosabb időt eltölteni a honlapodon.

Abban nagyjából közmegegyezés van SEO körökben, hogy a CTR valós szerephez jut a rangsorolási metódusban. Ha például egy kulcsszóra második helyen rangsorolja a weboldalad a Google, de sokkal többen kattintanak rá, mint az első helyen szereplő honlapra, akkor idővel valószínűleg te leszel az első a listában.

A visszafordulási arány nehezebb dió, igazából nem tudjuk biztosan, hogy hatással van-e a Google rangsorra. Például Matt Cutts, a Google egyik korábbi vezetője tagadta, miközben több jel is mutat arra, hogy az algoritmus valamilyen formában mégiscsak figyelembe veszi ezt a mutatót. Talán nem állunk messze a valóságtól, ha azt állítjuk, hogy a visszafordulási arány közvetetten összefügg a Google rangsorral, ugyanis ha rossz ez a mutató, akkor olyan problémákra utal, amiket valószínűleg az algoritmus is megérez így vagy úgy.

Hiszen, ahogy már a cikk elején említettem, a Google alapvetően elégedett felhasználókat akar. Az elégedett felhasználók pedig nem lépnek le egy honlapról 5 másodperc után.

A felhasználói élményt, a már emlegetett megfelelő honlapstruktúra mellett növelheti a gyors weboldal betöltési sebesség, valamint a reszponzív kialakítás is. Természetesen a jó felhasználói élmény egyik alapja maga tartalom, az érdekes címek, a gördülékeny szövegek, a jó érzékkel kiválasztott képek. Sokat számíthat az is, hogy a weboldal mennyire akadálymentes (erről itt olvashatsz egy jó cikket), vagyis mennyire kezelhető és átlátható a lehető legszélesebb közönség számára.

Ha minőségi tartalmat írok, gyűjtöm az erős külső linkeket, és felhasználóbarát a honlapom felépítése, biztos a siker?

Nem biztos, de nagyon valószínű. Ahogyan a Mi az a SEO? című bejegyzésemben már írtam, a weboldal keresőoptimalizálás terén túl sok az ismeretlen faktor. Emellett folyamatos odafigyelést, munkát és tanulást igényel.

Ha azonban sikerül ezen a négy nagy területen  – minőségi tartalom, webdesign és struktúra, hitelesség és tekintély, felhasználói élmény – fejlesztened a honlapodat, nagyon jó esélyed lesz arra, hogy előrébb kerülj a találati listákban, és ingyenesen szerezz forgalmat a keresőből.

Ha kérdésed van, vagy kitudod egészíteni saját tapasztalataiddal a cikkben írtakat, kérlek írj hozzászólást. Ha inkább üzenetet küldenél, azt is megteheted itt.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzleti honlap készítés egy éves teljes körű garanciával

Profi honlap akár egy nap alatt  30 napos garanciával

Ajándék emailtanfolyam

 

Saját weboldal vállalkozásoknak:

az ötlettől a megvalósításig.

 

Szükséged lenne egy ügyfélcsalogató honlapra, de nem tudod, hogyan kezdj neki?

Akkor neked szól a négyrészes mini emailtanfolyam! Próbáld ki, teljesen ingyenes!

Köszönöm! Hamarosan megkapod az email tanfolyam első részét!

Pin It on Pinterest

Share This