Kulcsszó optimalizálás: mit tanulhatsz a brit miniszterelnöktől?

Szerző: Utoljára frissítve: 2020.Aug.15.keresőoptimalizálás

Az új brit miniszterelnök, Boris Johnson nemrég egészen furcsa akcióval demonstrálta a kulcsszó optimalizálás erejét.

A weboldal keresőoptimalizálás ma már teljesen áthatja az életünket. Nem csupán üzleti vállalkozások igyekeznek felhívni a figyelmünket termékeikre a keresőn keresztül, a politikusok is beszálltak a versenybe.

És egyre inkább törekednek manipulálni, hogy milyen tartalmak jelenjenek meg róluk a Google-t használó egyszerű állampolgárnak.

Remek példa erre az új brit miniszterelnök.

Ugyan nem vág szorosan ide, de a teljes kontextus megértéséhez talán érdemes kicsit megismerkedni vele. Ha kizárólag a sztori SEO oldala érdekel, nyugodtan ugord át a következő részt.

Ki ez az alak?

Boris Johnson egykori újságíró, volt londoni polgármester és külügyminiszter elég furcsa, szinte extravagáns figura. Konzervatív (tory) politikus, a pályáját bizarrabbnál bizarrabb – de vélhetően alaposan megtervezett – megszólalások és szereplések kísérik.

Például még London polgármestereként a 2008-as olimpia alkalmából öltönyben, brit zászlót lengetve akart lecsúszni egy drótkötélpályán, de elakadt, és ott lógott pár méter magasban több mint öt percen keresztül. Elképesztően idióta mutatvány, még így több mint tíz év távlatából is üt.

Természetesen egy vérprofi politikusról van szó, aki nagyon is tudatosan építi saját brandjét. Nem véletlenül beszéltek róla nagyon régóta a brit miniszterelnöki szék várományosaként. Állítólag még a frizuráját is direkt összeborzolja minden interjú előtt, hogy hozhassa a tőle megszokott, bohém formát.

Boris Johnson és a SEO

A brit miniszterelnök és a Google rangsor

Boris Johnson a 2016-os Brexit kampány egyik fő arca volt. Egyik hírhedt politikai “baklövése”, hogy elindított egy amolyan turnébuszt, amelynek az oldalán az alábbi felirat szerepelt: “Hetente 350 millió fontot küldünk az EU-nak. Támogassuk inkább a Nemzeti Egészségügyi Szolgálatot! Szavazz a kilépésre!”.

Boris Jonhson és a kulcsszó optimalizálás

A 350 millió fontból persze objektíve egy betű sem volt igaz, ezért azóta egyetlen alkalmat sem mulasztottak el az ellenfelei és a média, hogy az orra alá dörgöljék a hazugságot.

Aztán 2019 június második felében történt valami.

Egy interjúban megkérdezték Boris Johnsont, hogyan szokott kikapcsolódni. Erre valami elképesztően bizarr és zavaros válasz következett, aminek a lényege olyasmi volt, hogy a szabadidejében borospalackok tárolására használt faládákra pingál klasszikus piros londoni buszokat. Utasokkal.

Tényleg érdemes megnézni az interjúról készült videót, egyszerre rendkívül kínos és nagyon szórakoztató.

Nagyjából mindenki értetlenül állt az interjú előtt, vagy egyszerűen elkönyvelte az egészet a politikus újabb idétlen szerepléseként.

Egészen addig, amíg a Parallax online média ügynökség egy elemzésben el nem kezdte pedzegetni, hogy Boris Johnson esetleg nem is céltalanul csinált hülyét magából a kamerák előtt.

Ugyanis az interjú előtt, ha valaki rákeresett a “Boris bus”, “Boris Johnson bus” vagy valamelyik hasonló kifejezésre, az első találatok között a hírhedt Brexit-turnébusz szerepelt. Az interjú után azonban ez szépen elkezdett megváltozni. Ma már az első találatok között, főleg ha videóra keresünk, a politikus fura hobbijával kapcsolatos tartalmak vannak többségben.

Hogy mi történt időközben? Százával jelentek meg a politikus különös performanszával kapcsolatos cikkek és kommentárok, friss és értékes linkek ezrei mutattak az interjúról készült videóra mindenfelől. Az emberek elkezdték falni az erről szóló tartalmakat. Vagyis minden összeállt ahhoz, hogy Boris Johnson az interjúval a Google lista élére szárnyaljon, ha valaki a politikus és a buszok kapcsolatáról érdeklődik az interneten.

Mit tanulhatunk a keresőoptimalizálásról Boris Johnsontól?

Hogy most akkor Boris Johnson egy zseniális és tudatos SEO stratéga, vagy ösztönösen ráérzett valamire, esetleg csak véletlen volt az egész, nos, ezt sosem fogjuk biztosan tudni. Szerintem nem nehéz elképzelni, hogy van a csapatában valaki, aki felhívta a figyelmét a kulcsszó optimalizálás fontosságára.

Szerintem ebből az esetből egy átlagos üzleti vállalkozás is tanulhat, mert szépen rávilágít arra, hogy mi kell a sikerhez a keresőben:

  • Jó kulcsszó választás. Boris Johnson tudta, vagy ösztönösen érezte miről kell beszélnie, ha szeretne elfeledtetni egy régebbi politikai botlást.
  • Érdekes és emlékezetes tartalom a kulcsszóra optimalizálva. Oké, nehéz igazán releváns tartalomnak nevezni egy ilyen hebegést-habogást, de kétségkívül élvezetes nézni, ahogy a fickó (= az interjú pillanatában a legesélyesebb miniszterelnök-aspiráns) teljesen abszurd módon magyaráz a … piros buszokról. És végül is ennyi a lényeg: Boris Johnson és a busz.
  • Linképítés. Itt Boris Johnsonnak könnyű dolga volt, mert egy ismert politikus, a linképítést elvégezte helyette a média. Ugyanakkor kicsiben te is használhatod a médiát saját céljaidra. Erről a Zetra blog írt értékes cikket.

Ha ezekre odafigyelünk, mi is sikeresek lehetünk a Google keresőben.

Köszi, Boris Johnson.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Weboldal készítés egy éves teljes körű garanciával

WordPress weboldal üzemeltetés profin

Ajándék emailkurzus

 

Saját weboldal vállalkozásoknak: útmutató az induláshoz

Részletek

Köszönöm! Kérlek ellenőrizd az email fiókodat!

Pin It on Pinterest

Share This