Blog indítás kezdőknek: az útmutató, ami tényleg segít

Szerző: Utoljára frissítve: 2020.Mar.28.honlapkészítés, keresőoptimalizálás, WordPress

Saját blogot szeretnél? Szuper ötlet! Ebben a részletes cikkben megmutatom, mire lesz szükséged az induláshoz.

Ami a technikai részét illeti, ma már szinte a semmiből, pár perc alatt elindítható egy új blog. Azonban ezzel még nincs elintézve a dolog: egy blog indítása ugyanis nem csupán technikai kérdés. Sőt, a technikai oldala a könnyebb falat. Legalább ilyen fontos az alapos tervezés.

Tervezés nélkül elég nagyon nagy esély van arra, hogy a te blogod is csak egy legyen a sok-sok elkezdett, de aztán pár bejegyzés után félbehagyott, majd gyorsan elfeledett blog közül.

De ha gondosan tervezel, és utána következetes végrehajtod, amit elterveztél, sikered lesz. És borzasztóan fogod élvezni 🙂

A blog fajtái: miért és kinek írsz?

A blogokat sok különböző kategóriába lehet sorolni témaválasztás és cél szerint. A teljes igénye nélkül léteznek például:

  • személyes blogok, amik a szerző saját gondolatairól, vagy életéről szólnak. Ezek klasszikus webnaplók, ám ha nem is gyakran, de előfordul, hogy egy-egy személyes blogból idővel valódi pénzkereső vállalkozás nő ki.
  • tematikus blogok, amik egy-egy témát járnak körül. A szerzőjük legtöbbször a választott téma szakértője. A szakértői, tematikus blogok közül sokat kifejezetten üzleti, pénzkeresési céllal írnak.
  • céges blogok, amelyek az adott iparág és a dolgozók szempontjából fontos híreket, trendeket dolgoznak fel;
  • politikai és közéleti blogok. Ezen azt hiszem nincs mit magyarázni.

Akármilyen céllal vágsz bele a blogolásba, egy dologra mindenképpen szükséged lesz. Akkor is, ha üzleti terveid vannak vele, vagy csak szeretnéd megosztani a gondolataidat és élményeidet a világgal.

A blogírás nem fog menni az írás elemi szeretete nélkül.

Ez nem azt jelenti, hogy minden pillanatát élvezni kell. Sőt. De azért az fontos, hogy ne verjen ki a hideg víz, ha arra gondolsz, emberekkel kell írásban kommunikálnod. Mert a blogírás végső soron ez: kapcsolatteremtés, és gondolatok kifejezése írásban.

Például nekem sem könnyű mindig nekiállni egy újabb cikk megírásának, pedig egész felnőtt életemben szövegalkotással foglalkoztam. Először bölcsészhallgatóként és kezdő kutatóként, aztán újságíróként, végül pedig most bloggerként. Az én nagy szerencsém, ha elkezdeni nem is könnyű, maga az írás folyamata mindig megnyugtat. De nem hiszem, hogy ezzel különleges lennék, biztosan sokatok tapasztalta már ugyanezt.

Azonban írni nem szeret mindenki. Ha te is köztük vagy, ne blogolással akard megkeresni a kenyeredet. Biztosan jó vagy egy csomó minden másban, inkább próbálkozz más területen. (Erősen véleményes, de én az gondolom, ugyanez igaz, ha nem szeretsz olvasni. Olvasás és olvasottság nélkül nincs színvonalas írás.)

Blog írás kezdőknek

Olvasás nélkül nincs írás. Blogírás sem.

De ha szeretsz és szeretnél is írni, csak nem vagy biztos a dolgodban, van egy jó hírem: a blogolás tanulható. Egyetlen sikeres blogger sem kezdte a csúcson. Kemény munkával, sok-sok blogolással töltött hónap és év után jutottak el oda, ahol jelenleg tartanak. Ha valamit eltanulhatsz tőlük, akkor az ez:

ne add fel, mert az eredmények nem jönnek azonnal. De ha kitartó vagy, és csinálod, akkor jönni fognak.

Ami biztosan segíteni fog az indulásban, az az, ha van egy kész terv a kezedben. A tervnek három kérdést kell tűpontosan megválaszolnia:

  • a blog célja;
  • célcsoportja;
  • témája.

A cikk hátralévő részében elsősorban az üzleti célú blogolással foglalkozom. De a leírtak hasznosak lehetnek akkor is, ha csak egy hobbi projektet szeretnél elindítani.

Milyen célt szolgál a blogolás az üzleti terveidben?

A blogolásból több különböző módon lehet bevételt csinálni. A legegyszerűbb, és talán leggyakrabban alkalmazott módszer, amikor releváns szakmai cikkek írásával felépíted magadat egy adott téma szakértőjévé, akitől aztán szívesen vásárolnak és rendelnek az emberek.

De a blogolás más szerepet is betölthet az üzleti terveidben. Például rámehetsz a reklámbevételekre (például a Google AdSense használatával), megjelenthetsz szponzorált tartalmakat is, például termékajánlókat és összehasonlító teszteket. De értkesíthetsz info- vagy fizikai termékeket, valamint kérhetsz jutalékot partnerlinkek (“affiliate link”) elhelyezéséért is.

Bármi is a célod a blogolással, először sok-sok olvasót kell szerezned.

Ki a célcsoport?

Mielőtt akár egy mondatot is papírra (képernyőre) vetnél, tudnod kell, kinek fogsz írni. Persze nem lehet előre mindent tudni, egy csomó minden csak útközben fog kiderülni. De azért az jó, ha van egy átfogó, előzetes képed arról, hogy a kiválasztott célcsoportodat mi érdekli, milyen jellegű információt keres, stb.

Anélkül írni, hogy tudnád, kinek szól = orbitális öngól.

Elsősorban ezekre érdemes hangsúlyt fektetni:

  • a célcsoport demográfiai adatai. Kor, nem, családi helyzet, iskolai végzettség, foglalkozás/iparág, jövedelmi viszonyok.
  • a célcsoport problémái, amikre megoldást keres. Milyen problémákkal, kihívásokkal szembesülnek a célcsoportodba tartozó emberek? Hogyan tudod segíteni őket a megoldásban a blogoddal, vagy az ott népszerűsített termékeddel vagy szolgáltatásoddal?
  • gondolkodásmód. Milyen értékrend és vélemény jellemző a célcsoportra, mi az, ami motiválja vagy visszatartja őket egy-egy döntés meghozatalakor?

Egyszóval szükséged lesz egy átfogó piackutatásra. Ha van az ismerőseid között olyan, aki szerinted a célcsoportotba eshet, beszélgess vele sokat. Böngészd végig a témába vágó közösségi fórumokat. Esetleg kérj segítséget olyan bloggerektől, akik előtted járnak egy hasonló témában.

Végül, de nem utolsó sorban: végezz kulcsszókutatást.

Egy alapos kulcsszó kutatással rengeteget megtudhatsz arról, pontosan mi érdekli az embereket, milyen kifejezésekkel milyen problémákra keresnek megoldást az interneten. A kezedben lesz a kulcs ahhoz, hogy tudd miről kell írnod, ha sikeres akarsz lenni.

A kulcsszókutatás a SEO fontos lépése, bővebben itt írtam róla: weboldal keresőoptimalizálás.

Mi lesz a téma?

Ha sikeres blogot szeretnél, akkor nagyon érdemes végiggondolnod, pontosan milyen témáról fogsz írni. Ez most lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, de igazából nem (vagy sokaknak nem) az.

Ma már nem nagyon lehet sikeresnek lenni egy olyan bloggal, ahol a szerző szabadon csapong cikkről-cikkre az egyébként nem annyira összetartozó témák között. Sokkal inkább a szakértői blogok iránt van nagy kereslet felhasználói részről, és ezt a vonalat igyekszik követni a Google is, amikor rangsorolja az egyes tartalmakat.

A Google tehát az egy-két, egymással összefüggő témakör köré építkező blogokat szereti. Például nem biztos, hogy jó választás, ha mondjuk egy blogon belül a karatéről és a francia konyháról akarsz írni. A francia és az olasz konyha valószínűleg már jobb. Persze lehet, hogy te szuper tartalmat tudsz írni a karatéről és a francia konyháról is, mert mindkettőben profi vagy. De akkor inkább vezess két külön blogot.

Honnan tudod, hogy jó témát választottál?

  • Egyrészről gond nélkül tudsz akár 50-100 tartalmas, az olvasónak valódi értéket jelentő cikket is írni az adott témában.
  • Másrészt van a témára kereslet. Ez a kulcsszó kutatásból szépen kiderül.
  • Nem kell nagy márkákkal versenyezned az adott témakörön belül. Kezdő autós bloggerként például kevés esélyed lenne a nagy autós online magazinokkal szemben. Ilyenkor vagy érdemes más témát keresni, vagy akár szűkíteni a témakört. Például kizárólag a keleti blokkban gyártott autómatuzsálemekről írni.

Hol érdemes blogot indítani?

Ha eldöntötted, hogy belevágsz, első körben választanod kell egy blogplatformot. A döntés alapvetően meghatározza majd a lehetőségeidet.

Léteznek ingyenes és fizetős megoldások is a saját blog indítására. Kezdjük az ingyenessel.

Blog készítése ingyenes blogger felületeken

Ingyenesen kezdhetsz el blogolni például ezeken a felületeken:

  • blog.hu. Nagyon egyszerű és áttekinthető platform. Az írásaidat a blog.hu felület szerkesztői átfutják, és ha tetszik nekik, kirakják az Index címlapjára, vagy az Index2-re. Ezzel sok új olvasót tudsz szerezni, de hátránya is van dögivel. Például rengeteg a troll. Régebben én is használtam. Ha nem akarsz pénzt csinálni a blogodból, akkor a blog.hu a legkézenfekvőbb magyar megoldás.
  • reblog.hu. Az Origo blogfelülete, nagyon hasonló módon működik a blog.hu-hoz. Mondjuk az vicces, hogy nincs SSL tanúsítvány telepítve a reblogos oldalakra (ez egy technikai malőr, a böngésző “nem biztonságos” felirattal jutalmazza, amit a domain cím előtt láthatsz). Ez lehet egy időleges hiba is, csak egyből szemet szúrt 🙂
  • blogger.com. Ez az ingyenes felület a Google tulajdonában van. Egyszerű megoldás egyszerű blogoknak.
  • wordpress.com. WordPress alapú blogot hozhatunk létre ingyenesen. Az ingyenes megoldások közül ez a legbonyolultabb, de egyben a legkomolyabb is. Rengeteg megkötéssel, de mégiscsak egy nagyjából egy “rendes” honlapunk lesz, nem csupán egy kőegyszerű blogfelületünk.

Az utolsó esetben a domain címünk alapesetben sajatblog.wordpress.com lesz. Használhatunk wordpress.com végződés nélküli saját domain címet is, viszont ezért már fizetnünk kell.

És ha már fizetünk, akkor tényleg sokkal jobban járunk egy rendes (saját domain cím + általunk választott tárhely) WordPress alapú weboldallal. Ugyanazt a rendszert kapjuk, csak sokkal-sokkal nagyobb szabadsággal megáldva, a WordPress.com megkötései nélkül. Ráadásul drágább sem lesz feltétlenül, szóval sok értelme nincs a WordPress.com-t választani.

WordPress.com blogfelület

WordPress.com

Az ingyenes blogfelületek előnyei:

  • nagyon gyorsan, pár perc alatt elindulhatsz;
  • általában felhasználóbarát és könnyen kitanulható a kezelésük;
  • ha egy-egy hírportálhoz köthetőek (blog.hu, reblog.hu), akkor a címlapra kerüléssel elég sok olvasót fogsz tudni behúzni viszonylag könnyen és gyorsan.

Mindezek ellenére szerintem csak akkor érdemes egy ilyen felületen kezdened, ha biztosan nem akarsz párezer forintot elkölteni egy saját honlapért, saját domain cím alatt (domain cím = azenblogom.hu). Vagy ha kifejezetten egy-egy hírportálra akarsz felkerülni a cikkeiddel. Szintén elfogadható megoldás egy ingyenes blogplatform, ha tényleg nem akarsz, még hosszútávon sem, pénzt keresni a blogoddal.

Az ingyenes blogfelületek hátrányai

Az ingyenes blogfelületek legnagyobb hátránya, hogy igazából csak a nevükben “ingyenesek”. Az “ingyenes” használatáért cserébe ugyanis reklámfelületnek használják a blogodat, a bevételt pedig megtartják (esetleg egy kisebb részét megosztják veled is).

Vagyis lényegében más keres pénzt a te munkádból. Ráadásul ezeken a felületeken valójában csak nagyon szűk keretek között variálhatod a blogodat. Kész designokból választhatsz, és le kell mondanod az íráson kívül gyakorlatilag minden plusz funkcióról.

De ennél is nagyobb baj, hogy

az ingyenes blogfelületek magukhoz szipkázzák mindazt a tekintélyt, amit a Google ad cserébe a kiemelkedő tartalomért.

Oké, lehet, hogy ez elsőre nem világos. Elmagyarázom. Ha például a blog.hu-t választod, a blogod domain címe valami.blog.hu lesz. A blog.hu lesz a fődomain, a blogod pedig gyakorlatilag egy aldomainen fog futni. A Google a kiemelkedő tartalmakat a domain cím tekintélyének növelésével díjazza.

Egy erős domain nagyobb valószínűséggel szerez előkelő helyet rangsoroláskor a keresőben, mint egy gyengébb. (A Google nem osztja meg, mit gondol egy-egy domain tekintélyéről. Becslések léteznek, mint például az Ahrefs “Domain Rating” és a Moz “Domain Authority” mérőszáma.)

Na most a tekintély, vagy “domain-erő” nagy része, amit a Google-tól kapnál a tartalmadért cserébe, a blog.hu-hoz, a fődomainhez vándorol. Ezzel fizetsz az “ingyenességért”. Ez neked rossz.

Ráadásul ha tovább akarnál lépni egy saját domaines megoldás felé, elveszíted az eddigi munkád gyümölcsének nagy részét. Az összes tekintélyt, amit addig megszerzett a blogod, és sokszor az olvasók többségét is. Ördögi kör.

Blog készítése WordPressben: négy lépés

A legjobb megoldás szerintem, ha a világ legnépszerűbb weboldal-motorját, a WordPresst használod (nem összekeverendő a wordpress.com-mal. A WordPress rendszert a WordPress.org címen érheted el és töltheted le ingyenesen).

A WordPress egy úgynevezett tartalomkezelő-rendszer (CMS). Hatalmas előnye a szinte korlátlan továbbfejleszthetőség és az egyszerű kezelhetőség. A WordPress elemi szintű használatát meg tudod tanulni pár nap alatt, utána a határ a csillagos ég. Teljesen szabad kezet kapsz.

A WordPress bővítmények segítségével számtalan új funkciót adhatsz a blogodhoz (például webshopot, felugró ablakokat, hírlevél feliratkoztatást, stb.), szinte végtelen WordPress sablon pedig elképesztően nagy szabadságot ad neked a design megválasztásakor.

Ja, és ehhez nem kell tudnod programozni.

Amit viszont észben kell tartani, ha a WordPress alapú blogot indítasz az az, hogy nem szabad megfeledkezni a rendszeres karbantartásról.

Lássuk, hogyan tudod pár egyszerű lépésben elindítani az új WordPress alapú blogodat. (A folyamatról bővebben ebben a cikkben is írtam: Weboldal készítés kezdőknek: útmutató az induláshoz)

 1. Foglalj egy saját domain címet

Saját domain címet domain regisztrátoroknál foglalhatsz. Nem hangzik jól, tudom, de valójában pofon egyszerű a dolog. Kiválasztasz egy regisztrátort (pl. rackhost.hu, tarhelypark.hu, stb.), ellenőrzöd, hogy foglalt-e a megálmodott domain címed, regisztrálsz és fizetsz. Ez nagyjából egy két perces művelet. A lefoglalt domain 8 napig “ideiglenesen használatba vett” státuszba kerül, majd – ha elküldted a regisztrátornak a szükséges adatokat, szerződést – véglegesen a tied lesz 2 teljes évig. Két év után meghosszabíthatod a foglalásodat.

Domain regisztrátor

A Rackhost az egyik legnépszerűbb domain regisztrátor Magyarországon

A domain kiválasztásakor érdemes néhány egyszerű szabályt betartani. A jó domain cím:

  • lehetőleg rövid;
  • utal a blog témájára;
  • márkanévként is jól használható;
  • nincs benne rövidítés, vagy mozaikszó;
  • ha a magyar olvasóknak szánjuk, a .hu végződés az elvárás.

2. Tárhely választás

Ha meg van a domain címed, szükséged lesz még egy tárhelyre (éjjel-nappal működő szerverre), amelyen futni fog a blogod. A tárhelyválasztás nem feltétlenül könnyű dolog, mert számtalan ajánlatot találhatsz az éves párezer forintos csomagoktól a havi szinten sokezres megoldásokig. A hatalmas árkülönbség a legtöbb esetben ráadásul indokolt, mert csak a nevében kapsz hasonló szolgáltatást.

Évi 10-20 ezer forintig egy osztott tárhelyet kapsz. Ez azt jelenti, hogy a jobb-rosszabb állapotban lévő szerverre annyi weboldalt pakolnak fel, amennyit csak lehet. Biztonság és weboldal sebesség szempontjából sem ideális megoldás.Ráadásul még a nagyjából egy árat kínáló szolgáltatók között minőségben is hatalmas a szórás. Érdemes megkérdezni valakit, akinek van tapasztalata a témában. (Kereshetsz engem is.)

Egy tanács: évi 10 ezer forint (kb. havi 800ft) alatt nagyon nehéz, ha nem egyenesen lehetetlen elfogadható minőségű szolgáltatást kapni. Teljesen kezdőként persze nem fogod észrevenni a különbséget egy rosszabb és jobb tárhely között. De ahogy nő a látogatottsága a blogodnak, vagy technikai problémák merülnek fel, ki fognak ütközni egy túlságosan olcsó csomag hiányosságai.

Néhány szempont a választáshoz:

  • ne tőrödj a tárhelycsomag méretével. Egy átlagos blog elfér 500 MB-on is, nem kell a sokgigás csomag, legfeljebb ha nagy webshopot szeretnél.
  • legyen ingyenes SSL tanúsítvány
  • legyen beállítható a naponkénti biztonsági mentés
  • legyen 99%-os rendelkezésre állás, folyamatos rendszerfelügyelet és ügyfélszolgálat
  • nagy segítség az egykattintásos WordPress telepítés

Ha kiválasztottad a tárhelyet, a lefoglalása alig pár perces feladat. Sok szolgáltatónál lehet egyszerre domain címet és tárhelyet is foglalni. Ez jó, mert jelentősen megkönnyíti a dolgodat, nem neked kell összekapcsolni a domaint a tárhellyel.

3. WordPress telepítése

Ha felállt a tárhely a saját domain címeddel, a következő lépés a WordPress telepítése.

A legegyszerűbb eset, ha van egykattintásos telepítés (például cPanel felületen) a tárhelyeden. Ha ilyen nincs, marad a manuális telepítés. Az előbb linkelt cikkben ehhez is találsz útmutatót.

A sikeres telepítés után a következő címen tudsz belépni az új weboldalad szerkesztő felületére: sajatblogod.hu/wp-admin (a “sajatblogod” helyére a saját domain címedet írd be!)

4. Az első blogbejegyzésed megírása

Az első blogbejegyzésedhez még nem lesz szükséged sem sablonra, sem spéci bővítményekre. Előbbiből tökéletesen elég lesz az alap WordPress sablon, ami a rendszer sikeres telepítése után egyből rendelkezésedre áll. Ha nem tetszik, később kicserélheted (például egy tényleg profi prémium sablonra). A bővítmények közül a Yoast SEO az egyetlen, amit érdemes lehet rögtön az első pillanattól használni.

Egy alapbeállítást azonban már most végezz el. A WordPress kezelőfelületen a bal oldali menüben keresd meg a Beállítások menüpontot, vidd rá az egeret, és válaszd ki a Közvetlen hivatkozások linket. A közös beállítások között jelöld ki a Bejegyzés címe lehetőséget, majd mentsd el. Jó megoldás az is, ha a Saját szerkezet lehetőséget választod, majd az alatta lévő gombokra kattintva először berakod a “category”, majd a “postname” taget.

Mindez azért fontos, hogy a cikkeid URL címében ne értelmetlen betű és számkombináció legyen, inkább a bejegyzés (azaz cikk, a WordPressben az egyes posztokat, cikkeket bejegyzésnek hívjuk) címe szerepeljen. Az URL-t a Google is olvassa, ezért kiemelten fontos, hogy értelmes legyen.

WordPress közvetlen hivatkozások beállítása

A következő lépés egy Bejegyzés kategória létrehozása. A WordPressben lehetőséget van témák szerint csoportosítani a cikkeidet. Így ha valaki egy specifikus altémára keres, akkor könyebben megtalálja, ami érdekli, mintha minden ömlesztve lenne a blogodon. A kategóriákat érdemes használni, de nem kell túlzásba sem esni: egy blogon legfeljebb 4-5 kategória bőségesen elég szokott lenni.

Kategóriát úgy tudsz létrehozni, hogy a bal oldali menüben a Bejegyzések fül alatt a Kategóriákra kattintasz. A WordPress alapértelmezetten létrehoz egy “Egyéb” kategóriát, amit nem fogsz tudni törölni. Ezt nevezd át úgy, hogy az első blogbejegyzésedhez passzoljon. Az átnevezéshez egyszerűen vidd az egeret a kategória fölé, majd kattints a Szerkesztésre. Például ha egy DIY témájú blogot indítasz, és az első bekezdés a konyhaszekrény felújításról szól, akkor lehet a kategória “konyha”, vagy “bútorfelújítás”. A jövőben ugyanitt tudsz majd újabb kategóriákat is létrehozni.

Ha ez is meg van, akkor már tényleg nincs más hátra, mint az első blogcikk megírása. Kattints a baloldali menüben a Bejegyzés fül alatt az Új hozzáadása lehetőségre. (A WordPress telepítése után a rendszer automatikisan létrehoz egy “Hello World!” című bejegyzést. Ezt az Összes bejegyzés menüpont alatt törölheted.)

Máris a WordPress alapértelmezett szövegszerkesztőjében találod magad.

  • Cím helye: ide írd a cikk címét. Érdemes rövid, figyelemfelhívó címet adni. Ha szeretnél egy kiválasztott kulcsszóra jó helyezést elérni a cikkel a keresőben, akkor szerepeljen az a kulcsszó a címben.
  • Szöveg helye: ide kezdheted megírni a szöveges tartalmat. Ha az alap szövegszerkesztőt használod (blokkszerkesztő, hivatalos nevén Gutenberg), akkor minden ENTER után új bekezdés (és új blokk) kezdődik. Ha nem szöveget, hanem mondjuk képet, galériát vagy videót szeretnél beszúrni, akkor kattints a kis “+” gombra, és a felugró ablakban válaszd ki a neked tetsző elemet.
  • Ne felejts el időnként (sőt, inkább minél gyakrabban) menteni. Ezt a Mentés vázlatként vagy Save Draft gombra kattintva teheted meg a jobb felső sarokban.

WordPres szövegszerkesztő

Ha kész vagy az első blobejegyzéseddel kattins a Közzététel vagy Publish gombra.

A blogolás legfontosabb aranyszabálya

Most biztos felteszed magadban a kérdést:

Oké, de honnan tudom, jó-e a blogcikk, amit írok?

A jó blogcikk nem az, ami irodalmi igényeséggel íródott, vagy nincs benne egyetlen elütés, egyetlen helyesírási hiba sem. Nem is az, amelyikben mindenhol sikerült elkerülni a szóismétlést.

A jó blogposzt azért jó, mert szívesen olvassák az emberek. Akkor is ha hosszú, és akkor is, ha komplex témát jár körül.

Számtalan dolog tehet egy blogcikket ütőssé. De létezik egy aranyszabály, amit minden sikeres blogger betart. És az ez:

Írj olyan blogcikket, ami hasznos az olvasónak. Mindig.

Elsősorban hasznos cikkeket kell írnod, mert ezért fognak az emberek időt áldozni az olvasásra. A sziporkázó stílus nem elég. Olyan tartalmat kell nyújtanod, ami segít nekik problémákat megoldani, helyzeteket és jelenségeket megérteni.

Vedd a “hasznosság elvét” halálosan komolyan, és minden esélyed meglesz a sikerre.

De honnan lesznek olvasóim?

A marketing, a blogod népszerűsítése a blogolás talán legnehezebb része. Mert jó, ha tudod, már most a legelején: marketing nélkül nem lesz népes olvasótáborod. Egy üzleti célú blog esetében ez egyet jelent a sikertelenséggel, mert nem fognak vásárolni tőled. A blogod és a cikkeid megosztása az ismerősied körében a közösségi médiában jó kiindulási pont, de sajnos nem lesz elég.

A blogod népszerűsítésére alapvetően kettő lehetőséged van:

  • Keresőoptimalizálás (SEO). Alapvetően ingyenes, és tartós eredményt hoz. A lényege, hogy olyan tartalmat kell készítened, ami maximálisan kiszolgálja az egyes kulcskifejezésekre rákereső felhasználók igényeit és elvárásait. Ha ebben jó vagy, a Google egy idő után jutalmazni fog: a találati rangsor elején fogja hozni a cikkeidet. Ez sok-sok olvasót jelenthet neked, ráadásul ingyenesen. Azonban ezért sokat kell dolgoznod, aminek csak lassan fog beérni a gyümölcse. Még a kisebb versenyt mutató témakörökben/üzletágakban is el fog telni fél év, mire igazi eredményt fogsz tudni felmutatni.
  • Fizetett hirdetések: Lehetőséged van fizetett hirdetéseket vásárolnod (például Facebook vagy Google Ads). Ez is hatékony módja lehet az új olvasók megszerzésének, de kell hozzá tőke és megfelelő tudás is, különben csak vaktában fogsz lövöldözni.

Akármelyik módszert választod, mindenképp képezd magad, tanulj! Ha például Facebookon akarsz hirdetni, ne félj pénzt kiadni olyan tanfolyamért, amiből megtanulhatod, hogyan kell. Ugyanez igaz az összes hirdetési rendszer, és a SEO-ra is. Senki sem születik úgy, hogy ösztönösen érti ezeket a dolgokat.

Csak az lesz sikeres ezen a pályán, aki hajlandó energiát, időt és pénzt áldozni a tanulásra. Igaz ez a marketingre, de magára a blogírásra is.

Blog indítás: vágj bele!

Ha idáig eljutottál az olvasásban, az azt jelenti, hogy tényleg komolyan gondolod. Ez nagyon jó, gratulálok! 🙂

Mostanra képben vagy a blog indítás legalapvetőbb lépéseiről. A következő lépésnek az alapos tervezést javaslom.

Például készíts egy 6-12 hónapos tervet, amiben összeszeded, milyen témákról, milyen sorrendben és milyen gyakran fogsz írni. Rögzíted, hogy hová szeretnél eljutni egy év múlva (például havi 100-200 vagy 2000 olvasó a Google-ból vagy valamelyik közösségi csatornáról). Hidd el, sokkal könyebb dolgod lesz így, mert megmarad a motivációd. Mindig a szemed előtt lesz, honnan indultál, hová akarsz eljutni, és ehhez mit kell tenned.

Nincs tuti trükk, hacsak nem ez:

Kitartás! Menni fog, de tényleg. Lehet, hogy sokáig nem fogod látni az eredményt, de ha keményen dolgozol, egyszer be fog kopogtatni az ajtódon. És akkor tudni fogod, hogy oké, tényleg megérte.

Sok sikert!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Weboldal készítés egy éves teljes körű garanciával

Biztonságos WordPress tárhely profi felügyelettel

Call Now Button

Ajándék emailkurzus

 

Saját weboldal vállalkozásoknak: útmutató az induláshoz

 

Próbáld ki te is! 

  

Köszönöm! Hamarosan megkapod az email tanfolyam első részét!

Pin It on Pinterest

Share This